Aktualności

Konsultacje społeczne w sprawie Strategii
Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy
Annopol

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 65/2018 Burmistrza Annopola z dnia 20 sierpnia 2018r. ogłaszam konsultacje społeczne w sprawie Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Annopol na lata 2018-2024.

Konsultacje odbędą się w dniach od 27 sierpnia 2018r. do 9 września 2018r.

Celem konsultacji społecznych jest poznanie opinii mieszkańców gminy Annopol na temat najważniejszych celów, kierunków działań, wskaźników Strategii rozwiązywania problemów społecznych gminy Annopol na lata 2018-2024.

Opinie i uwagi do Strategii można składać wyłącznie na formularzu w formie:

  • korespondencji elektronicznej e-mail na adres sekretariat@annopolops.pl (w tytule należy wpisać „KONSULTACJE SPOŁECZNE”)
  • pisemnej na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Annopolu, ul. Leśna 2, 23-235 Annopol
  • osobiście w OPS w Annopolu ul. Leśna 2, Sekretariat pokój nr.9. 

Wszelkich informacji i wyjaśnień dotyczących dokumentu Strategia rozwiązywania problemów społecznych gminy Annopol na lata 2018-2024 można uzyskać pod nr. tel: 15/8613407.

Burmistrz Annopola serdecznie zachęca wszystkich mieszkańców gminy do udziału w konsultacjach społecznych.

___________________________________________________________________________________________________________

Zarządzenie Nr 65/2018 Burmistrza Annopola z dnia 20 sierpnia 2018r. [PDF 120.50 KB]

Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Annopol na lata 2018-2024 [PDF 1.59 MB]

 Formularz Konsultacji Społecznych [DOC 208KB].doc

Opublikowane przez: Edyta Kucharczyk | Data wprowadzenia: 2018-08-27 15:02:46 | Data modyfikacji: 2018-08-27 15:19:37.
Nabór kandydatów na opiekuna prawnego dla osób
całkowicie ubezwłasnowolnionych

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ANNOPOLU OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW NA OPIEKUNA PRAWNEGO

Podstawa prawna:
Art. 3 pkt. 5, lit. j ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organami gmin a organami administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 1990 r., Nr 34, poz. 198 ze zm.), a także art. 149 § 3, art. 162 § 1 oraz art. 175 i 178 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2017r., poz. 682).
Kierownik OPS w Annopolu podaje do wiadomości, iż ogłasza nabór otwarty dla kandydatów na opiekuna prawnego dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych oraz małoletnich,

Zakres podstawowych zadań:

  1. Sprawowanie pieczy nad osobą zgodnie z interesem podopiecznego i interesem społecznym,
  2. Zarządzanie majątkiem podopiecznego – zgodnie z art. 155 § 1 Kodeksu rodzinnego
    i opiekuńczego,
  3. Reprezentowanie interesów podopiecznego przed sądem =, organami administracji publicznej oraz innymi instytucjami.
  4. Sporządzanie sprawozdań do sądu z wykonanych działań w terminach określonych przez sąd (zwykle jeden, dwa razy w roku).


Wymagania warunkujące dopuszczenie do udziału w naborze:

  • biegła znajomość języka polskiego,
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
  • niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie, niekaralność za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim,
  • niepozbawienie władzy rodzicielskiej,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.

Opieki nie może sprawować osoba, wobec której orzeczono zakaz prowadzenia działalności związanej z wychowywaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub opieką nad nimi, lub obowiązek powstrzymywania się od przebywania w określonych środowiskach lub miejscach, zakaz kontaktowania się z określonymi osobami lub zakaz opuszczania określonego miejsca pobytu bez zgody sądu.

Wymagane dokumenty:

  1. CV
  2. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
  3. Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie określone w wymaganiach warunkujących dopuszczenie do udziału w naborze na opiekuna prawnego lub kuratora.
  4. Oświadczenie kandydata o biegłej znajomości języka polskiego.
  5. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
  6. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu
    z pełni praw obywatelskich oraz o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej.
  7. Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji kuratora.
  8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetworzenie danych osobowych do celów rekrutacji.

Dodatkowe uwagi:

  1. Opiekun nie sprawuje usług opiekuńczych. Usługi obejmujące pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę, pielęgnację i zapewnienie kontaktu z otoczeniem sprawują osoby do tego uprawnione.
  2. Zgodnie z art. 162 § 1 i 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku Kodeks rodzinny i opiekuńczy Sąd opiekuńczy może przyznać opiekunowi na jego wniosek wynagrodzenie za sprawowanie opieki.
  3. W przypadku czynności przekraczających zwykły zarząd interesami lub majątkiem ubezwłasnowolnionego, opiekun przed dokonaniem czynności, musi uzyskać zgodę sądu opiekuńczego. Opiekun nie odpowiada swoim majątkiem za długi ubezwłasnowolnionego. Dług ciąży wyłącznie na ubezwłasnowolnionym.

Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów w kopercie opatrzonej dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego”, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Annopolu (ul. Leśna 2, 23-235 Annopol).
Nabór ma charakter ciągły.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Annopolu przewiduje możliwość rozmowy wstępnej przed umieszczeniem na liście.
Decyzję o ostatecznym zakwalifikowaniu kandydata na opiekuna prawnego lub kuratora decyduje sąd, który może przyznać wynagrodzenie za sprawowaną opiekę/kuratelę zgodnie
z art. 162 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

Szczegółowych informacji można uzyskać pod nr tel. (15)8613404.

 

                                                                                                                                     Ewa Opoka

                                                                                                                                          /-/

                                                                                                                   Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                                                     w Annopolu

 

Opublikowane przez: Edyta Kucharczyk | Data wprowadzenia: 2018-07-03 20:47:57 | Data modyfikacji: 2018-07-03 20:51:25.
KARTA DUŻEJ RODZINY

W związku z podjętą w dniu 27 maja 2014 r. przez Radę Ministrów uchwałą nr 85 w sprawie ustanowienia rządowego programu dla rodzin wielodzietnych (M.P. poz. 430) oraz przyjętym rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych (Dz. U. poz.755) Ośrodek Pomocy Społecznej w Annopolu informuje, że od dnia 16 czerwca 2014 r. przyjmowane są wnioski o przyznanie KARTY DUŻEJ RODZINY.

Beneficjentami programu są członkowie rodziny wielodzietnej:

  • rodzic (rodzice) oraz jego małżonek mający na utrzymaniu co najmniej troje dzieci w wieku do ukończenia 18. roku życia, w przypadku, gdy dziecko uczy się w szkole lub szkole wyższej - do ukończenia 25. roku życia, natomiast bez ograniczeń wiekowych - w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności,
  • rodzic zastępczy (rodzice zastępczy) lub osoba (osoby) prowadząca rodzinny dom dziecka,
  • dziecko - w tym dziecko, nad którym rodzic sprawuje rodzinną pieczę zastępczą oraz pełnoletni wychowanek rodzinnej pieczy zastępczej, pozostający w dotychczasowej rodzinie zastępczej albo rodzinnym domu dziecka na zasadach określonych w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z późn. zm.).

Zgodnie z treścią Rozporządzenia Rady Ministrów – składając wniosek o wydanie Karty należy okazać:

  • w przypadku rodziców/ małżonków – dowód potwierdzający tożsamość,
  • w przypadku dzieci, które nie ukończyły 18 roku życia – akt urodzenia lub dokument potwierdzający tożsamość,
  • w przypadku dzieci w wieku powyżej 18 roku życia – dokument potwierdzający tożsamość oraz zaświadczenie ze szkoły lub szkoły wyższej o planowanym terminie ukończenia nauki w danej jednostce,
  • w przypadku dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności w wieku powyżej 18 roku życia – dokument potwierdzający tożsamość oraz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, w przypadku dzieci wychowywanych w rodzinie zastępczej bądź rodzinnym domu dziecka – postanowienie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka.

Prawo do korzystania z Karty przysługuje niezależnie od dochodu. Karty wydawane są bezpłatnie.

Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny upoważnia do korzystania ze zniżek na terenie całego kraju, które oferowane są zarówno przez instytucje państwowe, jak i firmy prywatne.

Lista miejsc i wysokości zniżek dostępna jest na stronie: www.rodzina.gov.pl
Lista będzie aktualizowana na bieżąco.

Miejsca, w których przysługują zniżki oznaczone są specjalnym znakiem "Tu honorujemy Kartę Dużej Rodziny". Aby skorzystać ze zniżki należy w punkcie zakupu biletu wstępu okazać kartę. Z karty każdy jej posiadacz może korzystać w dowolnym czasie. Oznacza to, że aby skorzystać z karty nie trzeba być całą rodziną w jednym miejscu.

Obsługa wniosków o Kartę Dużej Rodziny odbywa się Ośrodku Pomocy Społecznej w Pokoju nr 4.

Szczegółowe informacje na temat przyznawania i wydawania KARTY DUŻEJ RODZINY dostępne są na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz w poniżej załączonym rozporządzeniu Rady Ministrów (Dz. U. poz.755).

DOKUMENTY DO POBRANIA:

 

 

Opublikowane przez: Edyta Kucharczyk | Data wprowadzenia: 2014-07-08 14:13:58 | Data modyfikacji: 2018-07-03 20:48:42.
Data wprowadzenia: 2014-07-08 14:13:58
Data modyfikacji: 2018-07-03 20:48:42
Opublikowane przez: Edyta Kucharczyk